11 Eylül 2012 Salı

Kilo mu? Hani nerede? İşte TÜYOLAR


Vücut İncelticiler

Hepimiz biraz destek alabiliriz, özellikle mide bölgesini içerde tutabilmek için. Çözümü vücut şekillendiricilerle vücudunuzu daha pürüzsüz hale getirerek elde edebilirsiniz. Onları giymenin püf noktası mı? Şanslısınız ki birazdan açıklayacağım =)  Biliyorsunuz ki göz zevkini bozan fazlalıklar tam da taytın bant kısmının bittiği ve sizin vücudunuzun başladığı yerde ortaya çıkıyor. Bunu nasıl çözeceğinizi biliyorum! Makası elinize alın ve maksimum kontrolle orta kalça kısmına yakın bel kısmındaki bandı kesin. Doğru duydunuz, KESİN. Nispeten üst kısma daha yakın kesin. Harikulade! Artık o garip görünen fazlalık yok, denerken yaşadığınız o korkunç streste! Bu kesim daha yumuşak bir çizgi yaratacak. Ben bu hileyi yıllar önce eski bir güzellik yarışmacısından öğrenmiştim. Tayt şekillendiriciler bunu uygulamak için o kadar da pahalı değiller o yüzden kesim serbest =) Ben halen 2 hafta önce kestiğim şekillendirici taytımı giyiyorum. Sorun yok!


İyi Bir Saç Kesimi



Çok sayıda kilolu kadın süper uzun saçları olmasında ısrar ediyor. Bunu neden yaptığımızı biliyorum; en azından kibirlenebileceğimiz tek bir şeyimiz olsun diye. Hepimiz erkeklerin uzun saçı sevdiğini duymadık mı? Evet, seviyorlar ama uçları kırık ve püsküllenmiş olanları değil. Aynaya (tekrar) bakın ve kendinize şuan ki saç şeklinizin size ne kadar uyduğunu sorun. Saç uçlarınız ne durumda? Saçınız sırtınızın orta noktasını geçiyor mu? Evet ise, onu kesin artık! Çoğu kadın omuz hizasındaki yada biraz aşağısındaki saç boyu ile çok iyi görünüyor. Bu bir çok kadın ( ve erkek) için yeterli uzunluktur.!). O harikulade güzellikteki uzun saçlarınıza belli aralıklarla kestirip şekil verdirin ve kuaförümün söylediği şu sözü unutmayın, ‘Solmuş yaprakları olan bir çiçeğe hiçbir böcek gelmez!’ 

Ayakkabılar

Kilonuz her ne kadar değişiklik gösterse de ölçüsü hep aynı kalan tek şey ayakkabılar. Biz kilolu kadınlarda o yüzden onlardan çok fazla sayıda var. Ayakkabılar giysiler gibi alınmalı, kalite bakımından yüksek olmalı, hatta oldukça yüksek olmalı. Ayakkabılarınızı sakladığınız ortam, cilalanmaları, fırçalanmaları çok önemli. İyi bir ayakkabı tamircisi gibi, yaratacağınız mucizelere çok şaşırabilirsiniz. Yaptığınız bakım, ayakkabı yatırımınızın daha uzun ömürlü olmasını sağlayacaktır.
Bu nota ek olarak bir de iyi bir terzi bulmanızı öneririm. Çoğu kuru temizleme yapan yer de küçük dikiş değişiklikleri yapılabiliyor. Sadece düğme dikmek ya da yerini değiştirmek için bile öyle biri bulun ki hem beğendiğiniz hem de tabii ki güvendiğiniz biri olsun. Mesela benim hiç giyemediğim harika bir pantolonum vardı ve onun paça boyunu kestirip double paça yaptırdım, o yüzden kendisi şuan dolabımın demirbaşı oldu.

Vücudunuzu Tanımanın Yolları

Ne giyeceğinizi bulmanın yanı sıra, vücudunuzu tanımanız hatta çok iyi tanımanız gerekiyor. O kadar çok sık karşılaşılan bir durum ki, kilolu her kadın mağazaya koşarak giriyor, eline kaptığı ilk şeyi deniyor ama ÜRÜN NE OLURSA OLSUN deniyor ve ona o kıyafet olduysa tamam diyor. Çoğumuz  yeni denediğimiz ürünün üstümüzde nasıl durduğuyla ilgili yeterli vakti harcamıyoruz. Tatmin olmamız sadece giysinin bedenimize uygun olup olmayışıyla ilgili.
Şimdi bir boy aynasının önüne geçin ve üzerinizde mümkünse iç çamaşırlarınız olsun (puantiyeli ya da küçük çiçek desenli örneğin). Şimdi kendinizi iyice bir inceleyin. Vücudunuzda en beğendiğiniz yerlerinizi saptayın. Mesela göğüsleriniz ya da uzun dolgun bacaklarınız en sevdiğiniz yerleriniz olabilir.
Üstünüze mümkün olabildiğince çok giysinizi giyin ve en dürüst değerlendirmenizi yapın: Bu giydiğim kot beni nasıl gösteriyor? Bu takım içerisinde kendimi nasıl hissediyorum? Vücudunuzun bazı yerlerinden (kalça, kol, basen vb. ) nefret etmeniz ve hep onları kapamaya çalışmak istemeniz hem gerekli hem de kabul edilebilir. Mevcut dolabınızda bulunan ve sizi iyi hissettiren parçaları düşünün. Şimdi kendinize şu soruları sorun: Neden bu etek bu kadar sıkı? Neden ben bu haki renkli pantolonu seviyorum? Giyinmek seni mutlu etmeli! Önce sen vücudunu ve nelerden hoşlandığını tam anlamıyla anlarsan sana neyin yakışacağını daha rahat tespit edersin. Örneğin artık ben ilk bakışta neyin bana yakışabileceğini (genelde) anladığım noktadayım. Yani alışveriş oldukça kolay ve eğlenceli bir şey, ister İnternette ister mağazada. Tabii ki hayatta her zaman karşılaşacağımız hayal kıran gerçekler de olacak. Çok beğendiğim bir kazak var ama onun bana yakışma ihtimali dahi yok. Neden mi? Elastik göğüs kısmı tamamen yanlış bölgemi göz önüne çıkarır, daracık kolları beni sosis kadın gibi gösterir ve üstündeki koyu pembe yazı beni bir tabelaya çevirebilir… Hala arada bir açıp bakıyorum, keşke bir an önce o ürün tükense bende bu işkenceden kurtulsam!
 İşte bu tamamen elde etmek istediğimiz sonuç: tarzını ve bedenini biliyor olmak. Bir kıyafete bakarken etkisiz olabilmeyi denemelisin, objektif olduğun zaman doğruyu bulacaksın. Ve sonra kalbine hoş ama gözüne güzel gelmeyen giysilerden büyük bir cesaretle çabucak vazgeçeceksin.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder